Al-Fatihah


Assalamualaikum.

My grandmother (although not biologically but still she's my grandmother) or should i said my late grandmother =(. She has passed away last Wednesday (15 May) and i can't go back to see her for the last time. I just can't due to several things keep bugging me that day. I'm sorry. I know my sister read my blog.

May Allah blessed her soul. Amin.

Al-fatihah.
Continue >>>

Bandung- a place for bakal pengantin (Pt 1)


seperti yang dinyatakan diatas. bandung tempat shopping  tambah tambah untuk bakal pengantin. pergi bandung tiga hari hang dah boleh dapat baju pengantin 3 pasang dengan syarat hari pertama tu hang dah p tempah sekali dengan kain dan design. hari ketiga orang tailor tu akan hantar kat hotel ataupun hang ambik sendiri. kos tuk tiga pasang baju pengantin (nikah, sanding dan sanding lagi) dalam RM900 dengan kualiti yang agak bagus dan cantik.


bukan aku yang jadi pengantin tapi kawan aku la. dia p tempah kat sana. kalau aku pon, aku nak buat camtu jugak sebab murah gila kotttt.. RM900 dapat tiga pasang dengan kain lace yang gojes dan design yang lawa. tapi dengan syarat pandai la pilih ok. kang ada yang menyemboq aku kata nipu plak. terpulang kepada anda la. sebab bergantung jugak macam mana kain lace anda pilih. sebab kain lace mahai banyak batu agak mahal la. ada jugak kedai kat pasar baru tu yang lace dia didatangkan sekali dengan manik. tapi manik tu asing la daripada kain. kena jahit sendiri.pon berbaloi-baloi.


ok aku telah p kat tangkuban perahu pada hari pertama. Ya Allah sangat renyang (baca:rimas) dengan orang yang meniaga kat atas sana. keluar ja daripada kereta, berpusu2 orang datang "beli pak, beli pak" dengan harga yang boleh tahan murah tapi renyanggnyaaa... last2 aku beli setoberi jela. sebab orang tu asik mengekoq aku ja. sampai aku kesian. aku pon beli la. sedap dan manis setoberi sana weyh! tak macam kat cameron!
 sian kuda tu berbuih mulut dia tarik orang2 berat belakang tu. T_T

cantik woi hutan ni.

 hutan lagi yang berkabus. sejukkkkkkk
 rombongan yang aku ikut.
kawah yang bau sulfur dia kemain menyengat!


hujan!tak best! renyang hang tau kiri kanan orang nak juai barang depa

2 jelitawan bersama sama 6 jejaka. 

dah berjalan sakan lapaq la lepas teruk kena renyang dengan peniaga kat atas sana. sabo jela. rasa nak lempang tapi apa buleh buat kat tempat orang kan. pada depa orang Malaysia ni kaya kaya. depa tatau aku ni pokai gila nak mampuih. p sana bawak duit orang pesan saja. sendiri? illek. mintak pak supir bawak ke kampung daun. Ya Robbi tempat tu cantik gilaaaaaaaaa... memang kena p sana kalau ampa p bandung. dan harga makanan dia tak mahai langsung! srupa makan kat mekdi harga dia. tak mahai la untuk tempat yang standard camtu. cantik pon cantik. sedap pon sedap.
kampung daun yang lawaaa weyh!

pondok2 tempat makan. privacy sangat. pelayan akan ambik order lepas hang ketuk something yang macam tabung buluh yang tergantung kat pondok tu.

makcik tu terkejut aku tangkap gambaq. maap makcik. tu orang malaysia la tu. tak serupa dok indonesia plak time ni.

pondok dah penuh. makan kat atas sekali. pon boleh. selesa jugak

aku nak tangkap ayaq aku, depa kat belakang perasan aku tangkap gambaq depa. senyum beria! tak hengat!

ni pesanan aku. sedapppppp..


saya sudahi dengan assalamualaikum. ni baru hari pertama. esok lusa tulat tungging aku sambung plak tuk hari kedua aku p sana.
Continue >>>
 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010