khalau la boleh~


kalau lah boleh dipusingkan masa..aku nak aku yang 5 tahun lepas..yang tak kenal pon makna cintan cintun mee magi masak kari yang takyah guna daun karipuley nak masak..punya la best...kan best...tapi perkataan kalao tu tak buleh guna kan?tu macam menidakkan takdir kan?ala bukan menidakkan takdir tapi i wish its was true...syok sangat sangat..melompat kanak2 riang..

ok la nak cita kat ampa apa ye arini..ada ke orang baca blog yang tak berilmiah aku ni?aku pon peliktetiba dapat soalan kat formspring tanya aku camna nak dapat visitor yang banyak kat belog..peli la haku..padahal mana banyak pon..aku tau sapa pembaca aku yang setia..aku tau sapa..aku sangat sangat hargai..camna ye nak hargai aku pon tatau..aku bagi giveaway la nanti...nak tak sayang sayang suma?

banyak dalam kepala yang aku nak cita kat ampa semua..tapi kan..lagu mana aku nak citakan ni?tapi kan nak tanya la..tapi lupa pulak nak tanya apa..sangat sangat pening la sekarang dengan life sekarang..rasa macam nak ilang ingatan sekijap..alangkah bestnyaaa..aku rasa best!

kalao la aku leh terbang..aku nak jadik superman tapi aku takmau pakai sependa merah kat luaq..geli nokks..kalo supergirl kang kena pakai sependa renda renda merah lagi aku tak lalu
nak jadik..baik aku jadik bunga kemboja yang wangi la..tapi bunga kemboja selalu orang tanam kat kuboq..seram pulak aih..takpa2 aku nak buat cita cita len plak..

aku jadik diri aku lagi baik..lalui semua yang ada kat depan dengan muka kool abes tapi kalao kawan aku tengok la kan, yang betul betul rapat tau la muka aku tensi kuasa tiga lagu mana..haha..muka perongoih aka muka godzilla on the run gila gila..sabik (*sebab dalam bahasa melayu bakunya) tu la orang kata aku bermuka sombong yak ak aw..fedulik hapa haku!eceh!ayat riak dapat dikesan..sila bertobat nasuha sekarang!!

kulit kepala aku sangat sangat gatal dan bengkak bengkak ni.kena ketit semut gatai dulu..lani dia bengkak bengkak sebab garu pastu ayaq bisa dia naik..pastu bila garu dia pecah pastu dia gatai pastu bila garu dia pedih2 la..nak buat lagu mana ni..gatai sungguh sungguh la..pakai tudung rasa nak ambik jarum pin tu nak garu ja..lagi kental kalo buat lagu tu..

ok la..rasa da banyak sangat merapik..bukan ada kena mengena pun..pelik kan?sudah la sudahhh ku harus pergii jangan kau tangisi haku lagiiii..hahah


p/s: lagi 6 ari...ala weh..tanya la lagi 6 ari apa nak jadik..tanya la..hahah

Continue >>>

life


aku maseh lagi tak boleh ilangkan kesedihan aku...


timaseh kawan2 yang bagi sokongan..sangat sangat berterima kasih..


timaseh banyak banyak...


janji aku akan lebih kuat...terlalu susah nak kuat dalam hal ni..susah sangat tapi idup perlu diteruskan..



Continue >>>

bila malam menjelma..


aku ni walaupon kadang kadang nampak macam macho gila sampai kuis lipan guna jari yang mana lipannya memarkingkan badannya di bawah tempat panas, aku jugak ada ketidakmachoan yang aku tak de la malu sangat sebab aku tau ada lagi orang yang sama spesis ngan aku..ha baik ngaku sekarang..kalo ngaku kita geng..leh makan kepsi sesama sambil gosip mak kiah tuuu kemain gelang sampai ketiak atau weh!artis tu kemain berkepit ngan laki orang..haa...cantoh weh contoh..satgi terasa lak mak kiah yang pakai gelang mas sampai ketiak..bukan mak kiah,tak kata kat hang aih..orang len, orang len..heh.

aku tido lewat setiap hari sampai kadang kadang aku takyah pakai eyeshadow itam ke celak ke mamang terpampang jelas kat mata aku keitamannya ditambah pulak dengan kulit aku yang sedia itam ni..hai, saya si itam yang tak berapa manis...ahahaha!gedik gila aku rasa.ok stop la gedik gedik nanti orang nyampah pulak ye dok?

pastu kan bila kita minum ayaq banyak banyak pastu kita mestila buang banyak banyak jugak kan?ha jangan cakap ampa tak penah nak buang ayaq!tu suma boong (ayat boong tiru adik aku..kunun chumel)geli lak dengan diri sendiri tulis ayat camni.pastu dalam kepala hotak mula la pikir masa nak pegi toilet.yang mana dalam pala otak aku asik dok buat karangan bukan bukan ialah:
  1. macam mana kalo aku pegi toilet masa bukak lampu tu terjengoi makhluk yang seram bentuk nya..gila tak leh bayang macam mana kalo ini suma terjadi kepadaku..
  2. macam mana kalo aku ngah membuat urusan yang sangat penting tu tetiba makhluk tu buat cak cak ngan aku..gila tak leh tahannnnn...
  3. macam mana kalo aku kuaq toilet tetiba aku ditahan oleh makhluk tersebut?aku mau koma seminggu kalo jadik camtu..dah la suma dalam umah ni tidoq tepat koi 12 tengah malam..aku ja jadik burung antu..
naseb bek la lani ada world cup..leh dengaq jiran sebelah aku menjerit sakan..legaaa...sekurang kurangnya ada teman sebelah umah..kalo aku menjerit tolong tolong mereka akan segera telepon polis.haa..kalo la jiran aku camtuuuu...

kalo aku dah berlaki kelak, aku nak p toilet aku suh laki aku teman tunggu depan pintu toilet suh dia nyanyi ka apa..nak sembang takle.dalam toilet mana leh sembang!haip!sian la laki aku kalo urusan aku lama..tahan ngantuk ye bang..nyanyi la lagu apa apa pon..ayang dengar dari dalam..sudah melalut aku merepek..entry orang yang sepi memang banyak berangan..HAHAHAHAHAH!!

ok da abes gelak.bai.

p/s: aku nak jual baju yang aku tak pakai..ada tak aa orang nak beli?
Continue >>>

baling baling jatuh la buahnya...


bila adik2 ada kat umah..best gila woi nak buli buli..selalu adik pompuan aku la kena buli. kena suruh itu ini..ala sebagai kakak yang berjantung dan berdarah daging sama kena buat camtu..best weh!hahaha...ok la aksi ni tak patut pon kakak kakak lain buat..nanti adik adik buat musuh..tak best la camtu..aku ja leh buat camni..maaf ye adik adik..kak ampa memang ganas dan garang..mengamuk no 2..haha..no 1 adik bawah aku..kalo mengamuk memang ribut taupan la umah aku..cam naga.

ok la..kami p men boling tadi. ha abes cita.gila la abes idea merepek..kang kena cop belog tak senonoh.tulis cam ngan hapa lagi..mana ada aku tulis tak senonoh..aku berlapik hapa?kan?kan?hahah...

terasa keayuan terserlah disini...amat amat amat amat jarang aku pakai biru..terpaksa letak nak kasi reminder yang biru on kalo aku pakai ok gak...

adik adik yang selalu bersabaq bila kena buli...takpa..kakak ampa baikkk...
apa stail ntah baling camni..cam nak buang baju dalam mesin basuh ja pon..

ni macam menari zapin..alahai mak inang sayanggg...camtu kan zapin?aku tatau..aku boria tau la..

ni la baru gaya pro sebenar..hahah

dunia blog sekarang da havoc gila kan?hahaha..aku suka...berani bersuara da suma..

p/s: malas seh nak tidoq awai..

Continue >>>

apa parking kat punggung aku ni??!


tengah aku best membuli adik aku tiba tiba aku rasa punggung aku cam kena cucuk..eh?lupa plak nak cakap hai..hai suma..ok sambung balik..macam jarum ja kena garu garu camtu la rasa dia..gila terkejut aku...aku kuis kuis la dengan tangan aku..aku ingat lipas..btw aku tak geli ngan lipas..sebab tu aku kuis kuis ja..macam kuis tahik ayam..eh tahik ayam geli aku nak kuis ngan tangan..aku kuis ngan kayu...baru ayu..ok2 sambung..pastu aku kuis baru aku tau tu lipan!gila ah..kalo dia ketit punggung aku mau bengkak sebelah..takle duduk aku..naseb bek beliau tak sempat ketit..lega..

besaq gak..camna la leh ada.pelik aku..aku rasa sebab rumah beliau ditenggelami air la..sebab tula beliau masuk dalam umah aku..pastu berani lak parking kat tempat panas..mengong la lipan..err..cakap lipan tu macam binatang belaan yang ada bulu bulu ja kan?tak ah...dia sejenis haiwan berbisa yang biasa buat tempat yang beliau ketit kembong cam kuih apam sari ayu..ok la aku nak cita pasal benda len la..ni ada mamat ruti jual kaya ni sebok suh aku up gambaq jumpa blogger yusenze..sat noo aku buat tayangan umum..

oh walaupon yus ni dalam blog macam skema yak ak aw tapi kat luaq kemain dia kutuk aku bulat la apa la..hang tak sedaq ka hang petak?hahah...oh aku takda apa apa hubungan ngan dia..kawan ja..menjawab tak persoalan dalam kepala neuron otak ampa?hehe...aku cakap takmo caya...sudah abes menjadik gosip di fesbuk sana..hahah...




motip nak habaq aku jumpa dia kat shah alam bersama sama kawan aku..tapi aku rasa aku kurus gila dalam gambaq nih!terbukti aku tak bulat seperti sangkaan suma..hahahah!!




ni la yus yang pening layan aku cakap pokpekpokpek..hahah..sian hang kan yus?sedih dak dapat kawan cam aku?yang p bagi penaboh kat belakang hang..hahaha!!

dua gambaq dahla..gambaq bersama biaqla jadik simpanan aku ja..aku jumpa dia ngan kawan aku yang tersayang...weh!timaseh la noo hang belanja aku makan ngan pinjamkan aku charger ORIGINAL hang..hahah!!

p/s: suma gosip semata..hahah!!

Continue >>>

seyes aku rasa nak terajang dia.


seyes aku nak cita ni..cita ni takdak la basi tapi leh la basi kalo nasik la..nasik sehari pon da basi..ni masa aku balik kamis lepas..da lama la aku peram tapi aku da kecoh kat fesbuk..fesbuk ari2 aku update..kat belog punya la pemalas..haha..aku da la nak istiqamah nak update belog ari2 tapi tak kesampaian lak hajat di hati..dengan ini aku update 2 kali arini..padahai schedule..aku tulis ni masa koi 4 nih..ahahha...ampa rasa tertipu dak?


eh kita kembali ke tajuk berita utama ya kawan2..jangan jadik seperti ayam lintas jalan tak tengok kiri dan kanan..nanti merbahaya untuk keselamatan..ok da mula merepek balik..camna la nak ubah pangai buruk ni aku pon tatau..suka tau nak panjang panjang benda yang tak penting langsung..sian ampa sebagai pembaca..timaseh kerana sudi membaca aku merepek..

ok ok..tanpa membuang masa..aku cita teruih ni..tau tertunggu berita hot nih...haih..camni..aku balik naik bas.dalam bas tu ada sorang mamat ni..gila la dia..dok belakang aku..seyes busuk gila bau badan dia.tak reti pakai deoderant ka apa..bau bawang kuat gila..kuat makan bawang ni sampai badan pon bau bawang..gila la busuk..seyes aku nak muntah..naseb bek aku ada one drop perfume..aku tonyoh kat idung aku bagi tak penin..aish..susah2..

pastu dia kacau dari start aku naik bas..seyes geli weh..dia bg ceklat yang dia pegang..geli weh..ceklat tu bukan dalam bungkusan ok..gila geli nak ambik.aku buat isyarat tangan aku tanak..pastu mula la mimpi ngeri aku..dia mula mintak no tepon siap ugut2 lagi nak ambik
nombor aku tak kira apa..haih..makcik sebelah aku tak tolong langsung..sedih aku..tolong la..kalo anak hang kena camna?

pastu aku nak tido takle sebab dia letak tangan ngan kepala dia kat kerusi aku..kalo aku bersandar maksudnya dia senang lenang leh main2 ngan kepala aku..syiok la dia kalo aku sandar..gila teruk aku menahan.aku tak sandar, aku membongkok ja selama 2 jam..mau tak lenguh segala sendi aku?nak nanges aku tahan..pastu seyes aku tak tahan..aku ambik novel aku aku ketok tangan dia suh dia jangan bersandaq kat kerusi aku.dia leh senyum2 kambing.aku tensennn gila..ok fine..aku da mula nak marah..aku terjerit sebab terlampau geram..patutla berani..depan belakang aku ada geng dia..memang mangkuk la..

seyes aku geram..aku tak suka...2 jam seterusnya aku leh bersandar tapi haih..tak abeh2 tendang2 kerusi aku lak..memang mangkuk la.tak respek pompuan langsung..ha jangan nak kata aku seksi ka apa..seyes aku pakai baju kurung yang entry sebelum ni dengan suaq jin sebab aku da tadak baju nak pakai..tu ja baju yang aku dan basuh..wahaha..aku sarung ja..tak kesah la orang nak kata pa..

respek la sket pompuan woi!aku terajang kot.haih..sory la terkeluaq perkataan yang tak patut dikeluaqkan oleh pompuan..kalo aku buat betoi betoi memang puas. tapi apakan daya aku leh
cakap tapi takle nak buat..sedih...

dan makcik sebelah aku..timaseh sebab ignore ja aku selama aku kena kaco..tak reti nak tolong aku langsung..camna kalo jadik kat anak makcik..sanggup makcik buat2 tidoq..tamau jumpa makcik da..isk isk isk..dah la makcik..sampai atimu...

p/s: sekian berita geram+sedih untuk ari ini.
Continue >>>

untuk asna


semoga berbahagia ke akhir hayat ye..sory la lambat sket buat entry pasal ni..aku ni bukan reti nak buat entry la la tu jugak..lani dah malas nak update blog.apa nak jadik la ngan aku nih..punya la pemalas..tak tau bila nak rajin..padahai dok umah tak buat apa pon.makan, tidoq, online, tengok tb, kemas katil,kemas bilik, buli adik, pikiaq nak makan pa petang petang,haih banyak gak aktiviti tak berpaedah aku kan?eh aku nak update pasai apa sebenaqnya ni?oooo pasal asna cute..

puan asna cute mesti tengah bahagia nih..masih pengantin baru lagi..kat kenduri asna jumpa kak tiqah dan suami..seyes lawa kak tiqah ni..kalaulah aku lawa cam kak tiqah..hehe..ok pang!sila bersyukur yaya!ok2 aku bersyukur dengan apa yang ada..aku g ngan kawan aku..disebabkan dia tak kasik aku letak gambaq dia,aku tak letak la..hehe..

seyes lawa gila pelamin pink nih...aish..lawa weh...bakal suami..nak camni tapi nak pepel leh?gatai merela gila..hahaha..



asna sangat lawa ok time tu..memang sangat sepadan...yang orang belakang terpaksa dipotong..ahahah..sory..tak kenal..kenal asna je..haha...semoga berbahagia ye..


abaikan aku yang ntah apa2 tu...tu kak tiqah yang lawa la..aku adore ok..

ok la...da siap da satu entry..aku nak kena rajinkan diri nih.punya pemalas sampai aku pon muak tengok blog sendiri..aku da kena kuntau ka?ini soalan...jawapan ada ka tadak tu yang kita tak tau....

p/s: puan asna...tak saba nak tengok gamba kawen awak..
Continue >>>

jangan baca kalau lemah semangat!


tengok tajuk aa beb..aku nak cita benda yang akan melemahkan semangat orang yang tadak la semangat tinggi..bukan badan semangat..badan semangat tu maksudnya orang tu badan besaq la gagah orang utara kata..haha..gagah la weh..taf orang lani kata..ala2 malekk norr..betoi kan aku eja nama dia..hahaha.

ok tersebut la kisah minggu lepas..aku naik keta macam besa tak pakai sepek mata itam sebab da malam kan..kang aku nampak kelam pulak kan..da la gelap p pakai sepek mata itam lagi..nanti lagi buta aku nak bawak keta dengan pemanduan yang memuaskan..ok sudah la dengan repekan biasa anda lihat..kalo anda selalu baca la..tau takda sapa nak baca pon..uhh sedihh..

ok masa aku bawak keta tu aku pasan kawan aku jalan sorang sorang tepi jalan tu.aku sebagai seorang perempuan yang berhati tadak la mulia sangat ni aku pon berhentikan la keta nak tumpangkan dia naik..sian la kan tengok kawan jalan sorang balik umah..alang alang aku ada..baik aku tumpangkan dia naik skali..aku benti, aku jemput dia naik..muka monyok ja..aku tak tau napa..sebab pakwe dia takdatang ambik kot..sebab tu la dia monyok..ati aku jala dok bebel2 sorang2..

pastu dia da naik, dok sebelah aku..aku pelik napa ati aku berdebar sangat sangat..dengan segala bulu nak naik kat badan aku ni..aku mula rasa tak sedap ati..tapi aku biaq jala..aku pokpek pokpek la sorang sorang..pelik betoi dia tak bercakap pon ngan aku..monyok ja muka dia..hurm..ok aku diam..maybe dia nak sendirian agaknya..pas aku sampai umah dia.aku turunkan dia..dia salam ngan aku..sejuk sangat tangan dia.maybe sebab aircon keta aku kuat sangat kot.

pastu aku teruskan perjalanan nak balik tetiba ja aku pasan dia ada tinggalkan something..kat tempat duduk..macam surat..surat dia berbunyi..


"masa hang baca surat ni, aku da selamat dikebumikan......" (aku dah nak pecah dada baca ni)nak baca sambungan dia lagi aku da lemah segala jenis sendi dah..pastu aku kentalkan dada baca gak...


tiba-tiba, belakang aku ditepuk secara tiba-tiba..berderau darah aku..


oih violet!!hang bangun!!teman mak p joging!!lerr mak ni...kacau klimaks tulla..mimpi upanya..baru aku nak tau isi kandungan apa lagi dalam surat tu..ciskek!

oh mak aku kuat semangat joging pagi pagi..aku ni kena teman..aku dengan muka sememeh,pakai selipar bertatahkan rama rama labuci pink p la teman mak aku p joging..joging pakai selipar bakk hang..tapi aku ni lemah semangat..sehari ja aku teman..esok aku dah malas..malas nak bangun awal awal pagi dah...

moral of the story.jangan lemah semangat nak kurus..sekian terima kasih...

p/s: aku tau ramai yang bersemangat nak pang pang aku..wahahah!!!
Continue >>>
 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010