bas aku naik diserang!!


cita ni bermula pada zaman aku selalu balik naik bas nak balik ke kampung...macam besa la, aku ni pelanggan tetap bas..mana la nak naik kapai terbang..aku bukan orang berada weh nak naik kapai terbang kemahen..naik bas sudah..leh usha usha mamat ensem (kalo ada, tapi selalu tadak..kecewa)..hehe..

pastu mula la adegan yang tidak sepatutnya berlaku..aku da mula kecut perut..bas penuh dengan muatan orang..sekali dengan india pon naik..amboih, orang punya raya pon penuh jugak...ala suma raya pon kita nak cuti kennn..hukhuk..naseb aku ni belajaq lagi..adehh bila nak abeh belajaq ni..dah la aku ni serba salah lagik ni...serba salah apa?biaq aku ngan perasaan aku ja tau..cit..eheheh

aku dok belakang sekali dengan keluarga india ni..kecoh weyh kalo hampa nak tau..ampa paham sendiri la weyh..aku tamau kena tuduh racist ka apa..lani bukan buleh tuleh apa sket satlagi kena aa kondem..baik aku berhati hati di belog..pastu kan ampa nak tau dak..tengah aku ralit dok bengang tutup tinga dengan beg (kalo tak silap aku) sebab sora depa kuat gila sembang..sekali ampa tau dak bunyi cermin pecah punya la kuat!

haaaa..termangkit aku dari tidoq yang tak nyenyak langsung...yang penumpang len pon sama.termangkit jugak..bas kena serangan apa sampai pecah segala cermin...bunyik kuat tu datang dari sebelah tepi yakni sebelah kuarga india tu duduk..apa lagi pakcik drebar bas bukak lampu aa nak tengok cermin pecah tang mana...pembantu dia p jalan tengok apa yang telah berlaku..

aku da ketaq gila dah..punya ketaq weh sebab aku takmau balik dengan van jenazah di pagi raya...sadis kot mak aku nanti...aisyooo...berdoa siap mengucap dah sebab takut gila nak meninggal dunia..sekali ampa tau dak apa sebenaqnya yang berlaku?





ni semua sebab ringtone mamat india tu kuat nak mampuih..guna ringtone cermin pecah..memang cuak aa...masa tu plak baru nak pemes ringtone camtu.mana la pakcik drebar tu tau yang tu ringtone..padan muka hang kena marah..hahaha..tak memasai hang kena marah guna ringtone tu pastu p bukak deraih nak mampuih..memang gelabah la satu bas..dah la malam lampu tutup..

ok sekian terima kasih..cita abes.

p/s: tawaran ke china masih ada..tapi kena extend..berbelah bahagi weh nak p ka dak...

8 comments:

aduka on September 15, 2010 at 3:04 PM said...

btoi..aku pn x ska india naek bas skali ngn aku..aritu ada outstation ke KL pn hingak dlm bas.pdhl sorg ja pn..bodo piang..gayot tepon cam nk satu bas dengaq..lantak p la sapa nk kata aku racist ka apa..mmg depa ni jenih hingak..

P china nk watpe weh?nk ikot bleh ka?tringin aih..

monica on September 15, 2010 at 7:31 PM said...

pegi sajala sis selagi berkemampuan utk pegi..nanti klu x pegi,rugi pulak kan??cari pengalaman baru.. :)

fitri azizi on September 15, 2010 at 11:48 PM said...

hahaha,,,
mengong tui...
huhuuh

noor afzan on September 16, 2010 at 11:25 PM said...

nak pi china ka?
urusan keje eh? gi la sis.

♥CIK SHA♥ on September 17, 2010 at 11:14 AM said...

laa..ingatkan betul2 kena serang..haha..suspen je ang ni vi..


aku pun x suka kalau nek 1 bas dengan depa..hingaq gila..cukup la yg naik tu sorang dua..kalau sorang cakap tepon macam nak bg 1 bas dengaq..macam kata aduka..kalau 2 orang sembang macam 1 bas tu depa yg punya..kalau satu family plak tak dapat la aku nak bayangkan..hahaha..

p/s::wahh..ang nk p china ka?

Lee on September 17, 2010 at 12:23 PM said...

haha lawak2...hehehe...

AcanCapik on September 18, 2010 at 10:45 AM said...

cuba pecahkan henset dia pulak... bunyi camne agak2nya?

violetless on September 22, 2010 at 12:21 PM said...

aduka: haaa...depa kalo sorang sorang pon leh riuh setaman..kalo ramai2 tu aku ingat depa gaduh upanya sembang..haih...sungguh kuat volume mereka..

belajar la tapi abah aku tak kasik plakk..

mon: ikut ati memang nak g tapi bila pikir2 balik, tak pegi pon ok gak.hurm..serba salah..

sis afzan: belajar kak..=)

ji: hang pon sama ja..hahahaha!!

cik sha: hang macam tak kenai aku ja...aku suka suspen2 nih..hang bayangkan la satu family weyh...memang aku tak tidoq..

lee: hukhuk..

acan: satgi kepala aku yang pecah..

 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010