jangan baca kalau lemah semangat!


tengok tajuk aa beb..aku nak cita benda yang akan melemahkan semangat orang yang tadak la semangat tinggi..bukan badan semangat..badan semangat tu maksudnya orang tu badan besaq la gagah orang utara kata..haha..gagah la weh..taf orang lani kata..ala2 malekk norr..betoi kan aku eja nama dia..hahaha.

ok tersebut la kisah minggu lepas..aku naik keta macam besa tak pakai sepek mata itam sebab da malam kan..kang aku nampak kelam pulak kan..da la gelap p pakai sepek mata itam lagi..nanti lagi buta aku nak bawak keta dengan pemanduan yang memuaskan..ok sudah la dengan repekan biasa anda lihat..kalo anda selalu baca la..tau takda sapa nak baca pon..uhh sedihh..

ok masa aku bawak keta tu aku pasan kawan aku jalan sorang sorang tepi jalan tu.aku sebagai seorang perempuan yang berhati tadak la mulia sangat ni aku pon berhentikan la keta nak tumpangkan dia naik..sian la kan tengok kawan jalan sorang balik umah..alang alang aku ada..baik aku tumpangkan dia naik skali..aku benti, aku jemput dia naik..muka monyok ja..aku tak tau napa..sebab pakwe dia takdatang ambik kot..sebab tu la dia monyok..ati aku jala dok bebel2 sorang2..

pastu dia da naik, dok sebelah aku..aku pelik napa ati aku berdebar sangat sangat..dengan segala bulu nak naik kat badan aku ni..aku mula rasa tak sedap ati..tapi aku biaq jala..aku pokpek pokpek la sorang sorang..pelik betoi dia tak bercakap pon ngan aku..monyok ja muka dia..hurm..ok aku diam..maybe dia nak sendirian agaknya..pas aku sampai umah dia.aku turunkan dia..dia salam ngan aku..sejuk sangat tangan dia.maybe sebab aircon keta aku kuat sangat kot.

pastu aku teruskan perjalanan nak balik tetiba ja aku pasan dia ada tinggalkan something..kat tempat duduk..macam surat..surat dia berbunyi..


"masa hang baca surat ni, aku da selamat dikebumikan......" (aku dah nak pecah dada baca ni)nak baca sambungan dia lagi aku da lemah segala jenis sendi dah..pastu aku kentalkan dada baca gak...


tiba-tiba, belakang aku ditepuk secara tiba-tiba..berderau darah aku..


oih violet!!hang bangun!!teman mak p joging!!lerr mak ni...kacau klimaks tulla..mimpi upanya..baru aku nak tau isi kandungan apa lagi dalam surat tu..ciskek!

oh mak aku kuat semangat joging pagi pagi..aku ni kena teman..aku dengan muka sememeh,pakai selipar bertatahkan rama rama labuci pink p la teman mak aku p joging..joging pakai selipar bakk hang..tapi aku ni lemah semangat..sehari ja aku teman..esok aku dah malas..malas nak bangun awal awal pagi dah...

moral of the story.jangan lemah semangat nak kurus..sekian terima kasih...

p/s: aku tau ramai yang bersemangat nak pang pang aku..wahahah!!!

35 comments:

cikTAM on June 3, 2010 at 2:20 AM said...

suspen...

hehe..

violetless on June 3, 2010 at 2:26 AM said...

cik tam: hhahaha..sabo jela eyh?

aNiSa hANg tUaH on June 3, 2010 at 2:30 AM said...

wahh
tahniah pd diri aku sebab berjaya bace cite kau
kirenye aku pye semangat kuat laa
hehehehe
kau mmg pandaaaaiii buat saspen-der
:P

violetless on June 3, 2010 at 2:39 AM said...

nis: ko lemah semangat dak nis??hahah..ko nii..da kenal lama pon leh nak saspen-der lagi..hahahah

adam on June 3, 2010 at 3:04 AM said...

suspen je ko ni.. aku dh takut td. baru ingat nk berjaga smpi pagi tak nak tdo =)

Luth Textile on June 3, 2010 at 3:08 AM said...

serius.. aku igtkan menatang apa.. tut2 mimpi.. hang ni tulis la cerita hindustan. hahaha

NaNaJoe on June 3, 2010 at 3:23 AM said...

terbaek story hang!~ duk p baca smpai leka!~ last2 hang mimpi!~ cetttt!~ huhuhu~~

violetless on June 3, 2010 at 3:27 AM said...

adam: da tau orang takut dahh..tu yang buat suspender skett..hahah...


luth: ada ka pengarah hindustan nak mai lamar aku?hahahah..


nana: hahaha!!terleka ka?kalo aku tulis betoi2 seram hang takle tidoq kott..hahah

Ax on June 3, 2010 at 4:35 AM said...

pandai hang buat lawak...jogging tgh2 mlm baru best

violetless on June 3, 2010 at 4:36 AM said...

ax: hahahah...joging tengah malam jumpa benda len kang..

misz J on June 3, 2010 at 6:58 AM said...

Violetless,

bgusnya kalu gtuw kan....
dkalu x smpat buat wasiat...
tumpang keta org>>tgglkan k8 sna...
huhuhuhuhuhu

noor afzan on June 3, 2010 at 7:24 AM said...

uih..
maknanya kawan hang tu panjang umur beb..
=)

sarah shafie on June 3, 2010 at 8:29 AM said...

smangat aku bace..ingtkn btul2..hehe

♥CIK SHA♥ on June 3, 2010 at 9:14 AM said...

ceit!!ang ni betul2 punya suspen la..rasa mcm nak p tabuh ja ang..ahahaha..

terbaik gile mimpi..dramatik betoi..tu maknanya kwn ang tu panjang umoq..

p/s:: ni sapa yg nak kurus ni??ang ka mak ang??

Atif Hafiz on June 3, 2010 at 9:20 AM said...

adoiiii...cik violet ni....kalo yer pon mak kejut..bertahan la kejap....baca sampai abis dulu....harap2 cik violet mimpi lagi malam ni utk sambungan...:)

Atiqah Adnan on June 3, 2010 at 9:26 AM said...

takpe mimpi malam esok boleh sambung mimpi tu tau... hee~

aken_surf on June 3, 2010 at 10:02 AM said...

ceh...aku igt btul2 td...tshniah sbb ko dh berjaya menaikkan semangat aku untuk membaca

myra arshad (: on June 3, 2010 at 10:27 AM said...

HAHA. cerita macam dalam filem kot! :D

nur on June 3, 2010 at 12:19 PM said...

hahahah.. fine.. mmg mcm nk lmpg.. hahahahha.. mule2 cm xnk cye jer... tp lme2 mcm nk cye... hahahahah... bravo2.. kite dh kecut perut gak td.. hahahahha..

HonEyBuNNy on June 3, 2010 at 12:36 PM said...

yaya neh...bab2 suspen mmg pndai...ehhehhe

Liyanaa. on June 3, 2010 at 1:02 PM said...

dah meremang dh bulu roma ai T_____T

YuSeNzE - KniGhT on June 3, 2010 at 1:56 PM said...

kalau rindu???

frank lampard on June 3, 2010 at 2:06 PM said...

ceh.

dark_eky on June 3, 2010 at 3:01 PM said...

sambungan isi surat tue..
"lpas nir turn kau la plak..MUAHAHA!!"..
sekian al-kisah..

NichKhun on June 3, 2010 at 5:21 PM said...

ala nape tak smbung tdo balek? tgk part 2 punye mimpi plak.. hikhikhik

Rara on June 3, 2010 at 10:10 PM said...

ko tau xpe..mg ak smgat gilaw nk pang2 ko ni..hehe ;)

NiZaM Limited on June 4, 2010 at 12:43 AM said...

haha..standard cite melayu..mesti berakhir dgn bangun tido..tp cite cik ungu bangun tido adalah permulaan utk pg jogging.hehe..
bagus btol mak cik ungu jogging..patut semangat la ikut mak tu..pasal mesti ade jejaka macho joging same kan. sambil joging bleh gak la cuci mata..=p

violetless on June 4, 2010 at 2:16 AM said...

miss j: kalo buat camtu..sure orang tu trauma gila pastu..haha...


kak afzan: aminnn..moga2 dia panjang umoq...


sarah: hang memang terbaik la!!haha


cik sha: hang jangan la taboh aku..huuu..tak sian kat aku ka??

mak aku ngan aku la nak kuruih weh..mak aku pon kau bg ringan sket badan dia...

violetless on June 4, 2010 at 2:17 AM said...

atif: mana leh tahan..kalo ditahan2 mau kena jirus ayaq ngan makk..ahahaa..leh plak nak sambong2..hahah..


kak tiqah: berpeluh la nak ada mimpi bersambong..ahhaha...kalo ada sambongan sure cita nya la kat sini..


aken: hang memang bersemangat..baguihhh..hahha

violetless on June 4, 2010 at 2:19 AM said...

myra: da macam filem ka??hahaha...suka dengaq aih...hahah


nur: sabaq ye sabaq..hahahah...


ila: tu trademark dah hapa..hahah...


liyanaa: hahha...tahniah2...


yus:kalo rindu apa?ish..hahah

violetless on June 4, 2010 at 2:21 AM said...

frank: hang semangat baca ka??hahah


dark eky: amboiiiiiiiii mulut..choiiii!!


nikon: tak dapek la nak sambong2 mimpi tu..aku pon nak tau gak sambongan dia..hahah


rara: alololo..jangan la...sian la kat ai ni..ahhaha


nizam: jangan dok harap la nak jumpa mamat2 macho dok joging tang situ pagi2..takdak maknanya..hohoho...

ASaDa RyutaRo on June 4, 2010 at 7:47 AM said...

hahahaha... wat suspen! ingat ade la kisah betui tadi.. adeh!

MiszMaryaNe on June 6, 2010 at 1:55 AM said...

perghh,
bley lawan skrip 707 nih..
keh3

FaTiN on June 8, 2010 at 3:55 PM said...

nasib baik aku baca ni siang hari kalo tak aku lempang ko violet makkkkkkkkkkkkkk tulun tulunnn!!

violetless on June 14, 2010 at 4:38 AM said...

asada: hahaha..ko kecut gak ke?hahahah

miss maryane: eh lama tak nmpak..bz ka??


fatin: hahahah..naseb bek la kan baca siang..kalo tak da takle tidoq malam..

 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010