sebenarnya aku dah hajjah~


malu la nak cita..hik hik..(adoi gedik gila hang ni yaya oi)..camna nak mula hah?camni..aku dulu zaman skolah kurus yak ak aw aku nak habaq kat ampa weh..motif?motif cakap benda ni sebab nak cakap aku penah kurus! walaupon badan aku macam tong dram tapi aku tak kesah..eh kesah la sket..sapa kata tak kesah orang panggil aku ikan buntal..tak hot ouh panggil aku ikan buntal..tapi takpa..aku terpaksa pasrah dengan harapan mereka akan sedar suatu hari nanti..HAHAHAH!!

masa zaman skolah dulu aku jahat gila..tak dengar kata walaupon masa zaman skolah dulu aku punya la selim..(ok takda kena mengena). malas la nak cita..memalukan aku ja..tapi disebabkan takde idea sangat aku terpaksa la cita..ampa baca jela..aku malas nak paksa paksa orang masuk sini..hai awak..masuk sini ye..kenalkan la diri..apa barang tak kenal2..rugi ouh..leh kita bersilaturrahin dengan damainya..

ok2 kembali ke tajuk..biasala mak cik ni selalu la merepek gila..masa tu ustazah aku suruh hafal hadis..aku ngan kawan aku lagi 2 orang tak sempat hafal padahal da ingat da..nak buat camna tak sempat..pastu ustazah tu suh la hafal time lain..kawan aku lak baik gila tak gtau aku nak p hafal..p hafal senyap2 belakang aku tanpa meninggalkan apa apa berita pon kat aku..punya terbaik la ampa..tinggalkan aku sorang2..sampai ati ampa weh..aku nak sedih ni..majuk ngan ampa 2 sem! eceh..dulu mana pakai sem2 nih.wahaha..

pastu ha ambik la akibat tak hafal..kena denda la plak..ambik!kena tawaf bangunan skolah..gila malu...3 kali plak tu..aku tau tak cukup syarat..orang tawaf 7 kali baru cukup syarat..aku tawaf 3 kali ja..tu pon tak tau nak letak mana muka aku ni..punya la malu..suma junior2 nampak kami bertawaf..oh kami tu termasuk aku ngan 2 orang lagi budak laki kelas aku..depa pon takdan nak p hafal.hahah..padan muka kami..disebabkan aku 3 kali ja tawaf, aku dapat separuh hajjah..malu gila!!tak mau aku ingat2 benda tu suma..

sampai sekarang aku ingat2 lagi muka ustazah yang menghukum kami dengan kuasa bulan mu!aku tak rela...malu weh seminggu..seminggu ja malu pastu buat balik pangai huduh gila zaman skolah..buli buli kawan aku time zaman skolah memang best..drama sembilu di petang hari lakonan budak2 setingkatan aku..gila syahdu..nak tergolek2 aku gelak kalo teringat..pastu dengan kawan aku terkoyak suar masa ketuk ketampi sebab tak buat keja matematik..gila ah..HAHA..malu nak bangun..nak p toilet pon tak berani..budak kelas aku jahat p tibai gelak macam nak sakit jantung esoknya..

ok la...nak p mandi nih...nak lari dari umah sat..malam ni ka esok ka aku balik la..hahah..

p/s: lama tak makan char kuey teow..malam ni p cari sat..

26 comments:

KEMBARA KERTAS KOSONG on May 15, 2010 at 5:09 PM said...

hahahaha hahaha hajah...

adoyai...kelakar lah kamuni...sapa suruh malas...hehe

anyway kenangan kat sekolah mmg best kan...^_^

butterfly on May 15, 2010 at 5:21 PM said...

huhuhuhuhu...


kenangan masa skolah mmg x leh d lupakan..

pnh kena berdiri depan kelas sbb x wat keje skolah..

malu weyh...

pastu wat lagik..

hahahha..x insaf sungguh..

violetless on May 15, 2010 at 5:30 PM said...

kembara kertas kosong: bukan malas..tak sempat..ustzah tu bukannya nak dengar alasan orang len..cess...hoho..bagus tak salahkan ustzah?

butterfly: memang tak serik la geng2 kita nih..wahhahaha..

bukan nak reti nak insaf zaman dolu2..huhuhu

ASaDa RyutaRo on May 15, 2010 at 6:25 PM said...

hahahaha..

ada plak separuh hajjah!! adeh2..

best giler kena denda sampai tawaf2 ni..

skolah rendah dlu slalu kena tawaf padang bila BI x dpt A.. uhh!

rutikeben on May 15, 2010 at 6:32 PM said...

sian mmber kene gelak,gelak mcm nak sakit jantong..hahahahhaha

ciK LyndaWawa igUana on May 15, 2010 at 6:37 PM said...

boleh taksaya gelak ketawa di sini..huhu..lucu...

violetless on May 15, 2010 at 8:09 PM said...

asada: tak best langsung kena tawaf skolah..malu ouh..3 kali plak tu..mesti org pikir amenda la budak 3 org ni jalan2 tawaf2 skolah..punya malu..

ruti: ko syok kan gelakkan aku?naseb bek ko bukan kawan skolah aku..huhu..

cik lyndawawa: silakan..hohohoh...

Anonymous said...

char kuey teow~~

violetless on May 15, 2010 at 9:05 PM said...

anon: nak ke?jom..

Nur Hidayah Yahya on May 15, 2010 at 10:13 PM said...

hahaha..violet oke lagi tu.aku dulu dengan cikgu math moden. kalau silap sikit, satu kelas kena peluk tiang sorang satu untuk beberapa minit. Tiang2 ade kat depan tiap2 kelas sepanjang floor. So peluk la tiang kat depan kelas orang lain. peluk kemas2 oke. hahahah...

aNiSa hANg tUaH on May 15, 2010 at 11:16 PM said...

hahaha
vi seorang hajah
hehehe
selim selim ttp comel gituu..

noor afzan on May 15, 2010 at 11:28 PM said...

tawaf je tak cukup rukun la awak..
mana awak lontar jamrah sume..
wakaka~

YuSeNzE - KniGhT on May 15, 2010 at 11:57 PM said...

tong drum r comei weh... hahha...

(sian mmber kene gelak,gelak mcm nak sakit jantong..hahahahhaha)<-kopi pes

violetless on May 16, 2010 at 12:07 AM said...

hidayah: mesti tiang tu dah jatuh cinta dengan psangan masing2 kan..asik kena peluk ja..bertuah betoi tiang tuh..

nis: dulu badan kurus kering suma panggil aku sekeping..sepapan suma2 la..siap ada lagu lagi tuk aku..

kak noor afzan: sebab tu separuh hajjah akak..nak lontar batu suma ingt nak baling batu kat ayam2 yang makan beras kat depan umah ni la..

yus: haip..tak aci kopipes ayat ruti..walaupon aku tau korang ada skandal.ehem2..

arang67 on May 16, 2010 at 3:53 AM said...

hajjah tu rupernyer..hehehehe

NiZaM Limited on May 16, 2010 at 3:54 AM said...

Haha..kalo pengalaman ngn ustazah mase form 2 la best.
pendidikan islam lps rehat..dia tanye sape tak solat beratur kat depan. sume dak laki beratur. sorg je yg duduk. yg tak solat termasuk ngn saye skali kene sebat ngn rotan tang bawah sket dari pinggang tu. ahaks..
lps tu stiap kali rehat mesti turun surau..solat..sejak hari tu gak tak tinggalkan solat dgn sengaja.
trima kasih sgt2 kat ustazah tu..=p

AcanCapik on May 16, 2010 at 12:01 PM said...

hajjah yaya, nanti kalau kuar makan char kuey teow tapau satu, hantar kat sini k. hohoho...

violetless on May 16, 2010 at 2:59 PM said...

arang: separuh hajjah..kalo hajjah betul2 lom mampu..

nizam: bagus...da rajin solat sekarang nih kan?bagusss..

acan: amboi koooo..aku pos betul kang..abes suma muntah kang..

snuffles said...

kau tak cukup tawaf kan???
kena buat balik kalu nak jadi hajjah..
btw u can call me snuffles if u like..
saya org melayu...

violetless on May 17, 2010 at 3:18 PM said...

snuffles: hi..nice to meet u..

tggu yang betul2 la..separuh hajah ni pon da malu satu skolah..hoho

snuffles said...

oho...
hahaha...padan muka u..nice to know u...bcos i think we havent meet yet..hahahahah

violetless on May 19, 2010 at 10:58 PM said...

snuffles: i think i know who u r..but i'll keep to myself ok?

snuffles said...

hahaha..ayat perangkap..no..no..no..
i think u not...u can guess, but u r wrong...
hahahaha

violetless on May 24, 2010 at 1:09 PM said...

snuffles: let it be..hohohoh

snuffles said...

ok2...have a guess then..let me hear it...

violetless on May 29, 2010 at 2:08 AM said...

snuffles: let it be my secret..

 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010