cikgu, saya tak pakai sependa..


sebelum memulakan repekan, adalah dijeleskan bahawa sependa adalah sejenis pakaian yang di pakai didalam pakaian luar..semoga penjelasan ini membantu anda semua memahami entry ini..haaaa amacam?skema tak?guna ayat bahasa baku melayu yang sah tak weh?kagum tak aku tulis camtu?ok da banyak soalan gila dah kan?

camni..aku penah weh jadik cikgu pas abes diploma dulu..sempat nak ngaja budak2 kejap..aku ajar budak pra sekolah ja..memasing lasak mak aii..kurus aku di zaman itu..HAHAH..aku suka la guna perkataan kurus..mana tau sebut 44 kali nanti akhirnya impian aku tercapai menuju puncak gemilang cahaya~hoho..makin obesiti plak aku sekarang ni..sangat ngeri la aii..

ok2..sebelum aku melalut lagi panjang..meh la aku cita..bukan aku yang tak pakai sependa..sory sket..aku punya ayu toksah dok pikir bukan2..aku sekeh kang pala sorang2 yang membuat tohmahan berbisa itu..hoho..ni anak murid aku la ni.setiap pagi dia nyendeh2 kat aku...memang aku ni cikgu kesayangan dia la masa tuh!(riak gila, sebab ada lagi 3 cikgu lain yang garang mak datuk)..aku ajar kakak dia..kakak dia besa2 ja ngan aku..tapi dia nih mak aii manja sungguh..mai skolah ayah dukung masuk skolah..

pastu bila aku duduk, dia datang duduk sebelah aku bisik2, bisikan nya amat mempesona..wahahah.. camni dia bisikk.."cikgu, saya tak pakai sependa"..aku pandang dengan jelingan maut gila! apa motif ko cakap kat cikgu ko tak pakai sependa?(oh murid tu laki ye), ko nak makan sekehan cikgu yang cun ni ke?abes la ko...(kata aku dalam ati)..pastu aku telek2 muka sket, tau dia jujur dan takda sebarang niat jahat terhadap aku..pastu aku nasehat, esok pakai sependa..jangan lupa..punya solehah aku nih!!tak baik berniat jahat kat budak2..

pastu kan..ari2 seterusnya dia buat g sebab sependa basah katanya..aish..ada selai je ke budak ni punya sependa?tak paham aku..sudah!tutup cita pasal tu..geli dowh nak cita..tapi disebabkan ni ari guru aku cita la jugak..

pastu kan..(tak abes2 ngan pastu kan)ha..nak cita..masa tu ada sorang atuk ni selalu anta cucu dia datang tadika..umah atuk ni selang 2, 3 lorong jela..punya dekat..anta cucu dia g tadika naik moto..aku lak yang nyambut budak2 kat pintu pagaq setiap pagi..aku gak yang anta balik budak2 masa balik..nak dijadikan cita, pas 3 minggu aku bertugas kat sana, leh plak tetiap pagi n tengah ari atuk tu anta n ambik cucu dia naik keta bersama neneknya..nenek dia pon ikut skali..padahal mai anta cucu p tadika ja pon..setelah di risik2, nenek tu jeles!tolong nek...aku takdak ati kat laki nenek..tulunnnn...patutla dekat pon nak nganto cucu naik keta..siap nenek tu ikut lagi..haih..macam2..

dengan ini saya mengucapkan "SELAMAT HARI GURU!!" kepada cikgu2 yang penah mengajar aku..aku ni susah nak ajaq..lambat masuk otak sket..dah jadik cikgu baru tau susah gila nak aja budak2 weh...ok sekian.

p/s: aku da malas asik jadik punching bag n tempat persinggahan..

22 comments:

nur on May 16, 2010 at 12:35 PM said...

hahahahahhaha.. comel gler budk tuh... nenek tu plak x leh blah.. muahahaahc..

aNiSa hANg tUaH on May 16, 2010 at 12:39 PM said...

vi..
selamat hari guru tauu

hehe.
best la kau ajar bebudak

jangan sampai pengsan tauu

sekali lgg

selamat hari guru

:)

AcanCapik on May 16, 2010 at 12:44 PM said...

motif? budak kecik dan orang tua pun meminati anda... ngeeeeeeee...

selamat hari guru bekas cikgu. =)

Nadya ©™ on May 16, 2010 at 1:00 PM said...

Adehhh..nenek ni,itupun nak jeles..huhuhu
Ta bleh blah langsung ;p

AM SYA on May 16, 2010 at 1:43 PM said...

yer~

selamat ari guru!!hehe

lawak r dh tua2 p0n jeles~ahaks!

violetless on May 16, 2010 at 1:57 PM said...

nur: budak tu comel gila..tapi nenek tu pon comel gak sebab nak jeles2..hahah

nis: timaseh..kenyit2 mata sket weh...

acan: aku da pikir budak ni nak buat benda tak baik da ni ngan aku masa tu..gila naif aku nih..wahahah

nadya:tula pasal..tanak la pangkat2 datuk ni..datuk bercucu lak tu..hoho..

kak syasya: heheh...tapi cam comel je..

ciK LyndaWawa igUana on May 16, 2010 at 2:01 PM said...

selamat hari guru untuk kamu...=)

rutikeben on May 16, 2010 at 2:10 PM said...

selamat hari cikguuuuuuu~!

aku rasa aku salah seorang murid yg ko aja tuh weh..oh cikguuuuuuuuuu

hahahaha

violetless on May 16, 2010 at 2:42 PM said...

ciklyndawawa: hehehe..timaseh..

ruti: ko ke budak yang tak pakai sependa tu?

nuriz on May 16, 2010 at 3:29 PM said...

hehe..budak2 memang jujur..kalo budak tu dah besar ckp camtu jugak memang kena sekeh

rutikeben on May 16, 2010 at 5:29 PM said...

bukan2..

aku bdak yg comei2 slalu duk blakang skali belah kanan..

Anonymous said...

cayalah acan! aku stuju ngan ko! hahaha

violet syg..i x pkai jugakk..hahahha

violetless on May 17, 2010 at 3:19 PM said...

nuriz: memg komfem la kena sekeh kalo camtu..hoho..

ruti: ooo..aku pasan dak tu selalu korek idung tak kira masa..lani buat lagi ka?

anon: aik??kenal acan ka?hoho..

jangan buat pangai camtu..p pakai sekarang!

snuffles said...

teringat plak aku masa darjah satu...kencing dalam kelas..
takut ngan ustazah garang...

snuffles said...

bdak tu laki ke pompuan...(agak merbahaya di situ)..

violetless on May 17, 2010 at 7:04 PM said...

snuffles: hahahha...sama ngan adik aku weh!p skolah tadika asik kencing ngamuk2 dalam kelas..cam nak bg penampaq ja..

budak tu lakiiii...tu aku kena hajaq dia betoi2..

Anonymous said...

dah tulis kat situ nama dia acan..huhuhuhu..

violet sihat? exam ok?

snuffles said...

hahaha...merbahaya budak tu...
anyway...ur blog is very nice...
cantik...mcm tuan dia jugak...
ahaks...keep it up...

violetless on May 18, 2010 at 10:51 PM said...

anon: sehat....exam pon ok..thanks ye..rajin sungguh la folo up..hahah

snuffles: hoho..timaseh..tetiba blushing..heheh..

kena didik dari awal..nanti jadik bukan2 susah plak.

YuSeNzE - KniGhT on May 18, 2010 at 11:06 PM said...

hahha... giler r weh...
siyes aku budak baik yang nakal zaman sekolah dulu2...

NiZaM Limited on May 19, 2010 at 8:06 AM said...

Aa..tidak..saye pon jeles gak atok tu usha cik ungu..ahaks..

violetless on May 19, 2010 at 10:57 PM said...

yus: ko selalu la buat camtu kan??

nizam: ahh ngada..haha

 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010