istikharah...antara berani dan tak..


wiwit!!ampa apa habaq?aiseh..nak tulis dalam blog ni pon rasa pelik sket sebab rupa2nya kakak2 aku ngan adik2 aku sakan dok bukak blog aku..hamboih2..senyap2 buat keja pastu nak perli2 ai pulak ye..takpe2...nanti ai balas balik..eh tak baik balas membalas ni..bukan amalan mulia ye tuan puan..

apa aku nak merepek ye..kawan bilik aku pon baca nih...amboih..moksing senyap2 baca entry ai ye..mentang2 ai selalu sebut pasal u..hahah..geli gila nak ber"i" ber "u" ngan aku nih...ok idea da datang...mari kita goreng idea ini ye..mari lah mari pergi menggoreng..kita tunai kewajipan pada negara~dengan tiba2 minah ni nyanyi.. T__________T..

sebenarnya nak bercakap tentang istikharah..

camni..saya..aish..nak guna saya plak untuk episod kali ini..saya berym la dengan kakak saya merangkap kaunselor saya..kira suma masalah cerita ngan dia la..share2 ngan dia..masa ni la nak luah suma masalah dengan kakak..bila lagi kan nak bermanja dengan kakak?suka la jugak walaupon ada gak yang terasa..makan dalam gak ayat kak aku ni..eh aku plak dah..sory..

kakak dan abang saya bertemu jodoh dalam istikharah..kedua-dua temu jodoh guna kaedah tu..kaedah pulak dah..ke perkataan sesuai? jalan??ok2 abaikan..asalkan paham apa yang saya cuba sampaikan dalam kuliah ini..HAHAHA..gila toi ayat..istikharah ni mujarab jugak ye untuk yang berserah sepenuhnya kepada tuhan..semuanya terpulang dan diberi petunjuk sama ada jodoh tu etul jodoh kita atau tak..

kakak saya sebelum kawen ada pilihan tapi dia pilih buat istikharah n bila mimpi asik nmpak yang tu ja la..so dia terima lamaran laki tu dalam takmau2 tu..takmau sebab itu la sebab ini la tapi disebabkan bila semayang pastu tidoq asik la nampak mamat ni..so terima la dan alhamdulillah bahagia ja sekarang..anak sorang da...ni anak dia..ensem tuuu...

oh afiq!i lebiu ketat2...

pastu abang saya plak..dia ni cadangnya takmo kawen lagi..dia cakap nak p umrah dulu..so p la umrah dulu..p dengan mak ngan abah n salah satu doa mak nak abang kawen cepat..balik je dari umrah tu mak ada berkenan kat satu orang pompuan ni..lebih kurang saya tapi haruslah saya comey sket dan muda belia..hahaha..umo pon sebaya abang saya..kira ranum2 leh kawen takyah nak tunang lelama la..abang saya tak tengok pon sapa..juz tengok gamba je pastu terus istikharah..jeng2 keluarlah mamat yang ensem lagi sorang..

lama gak dalam 2 minggu dia dapat jawapan...so jawapan dia dapatlah saya kakak ipar yang baik dan selalu hulur derma kat saya..HAHAH..tu motif puji lelebih sebenarnya..hahaha..so abang dan kakak saya tak bercinta ye..masa tunang untuk kenal ati body budi masing masing je..pas kawen baru bercinta..baru syiok!!

kakak yang saya ber"ym" plak cadangkan supaya mencuba kaedah cuba jaya tersebut..oh bukan tuk tau jodoh tapi nak tau betul ke tak keputusan nak buang si dia jauh2..bila nak buat arap2 ati redha nak lepaskan dia..huhuhu..gila best!yela..akak saya ni pon penah pecah gak atinya tapi sekarang da ada pengganti yang sejuta kali baik dari sebelum ni..alhamdulillah..istikharah ni untuk orang yang betul2 berserah..

saya nak buat tapi belum berani lagi..ni pon perlukan keberanian ye..tul tak?

p/s: rasa lain semacam ja bila tulis sopan ni..HAHAHAHA..

11 comments:

aisha wUtevA!! on April 1, 2010 at 2:45 AM said...

erkkk....
mmg nih slh satu cara terbaik untok carik jodoh..

tapi.. huuaaa..
tak berani lagik la... hehehe

monica on April 1, 2010 at 4:23 AM said...

waaa..cara terbaik ka tu??bestnya..hehehehe..gud luck babe~

blog sy pon selalu family n teman2 skodeng..kdg2 tu sy malu jg dgn meka..klu meka perli2 kita blk..:P

AM SYA on April 1, 2010 at 4:36 AM said...

huhu~

akak p0n termalu bler kakl0ng dok bc blog akak yg jiwang tahap gaban tuh~hiks!

istiharah ni mmg bagus...bkn utk cr jodoh je, tp xkesahla dlm nk wat pape kptsan p0n

mcm kwn akak dpt 2 twaran blaja~kt mesir ngn UUM...bler dier wat istiharah, nmpk muke kwan dier yg study kt UUM..jd dier p0n pilih UUM

ermm..tp s0al jodoh akak p0n xbrani nk wat istiharahh~ ;)

Encik Mimpi on April 1, 2010 at 7:05 AM said...

da besar mmg akan hemsem mcm sy huhu

asna cute on April 1, 2010 at 8:42 AM said...

nie mcm dh nak kawin dh nie.. hehe asna penah buat.. jawapannya bia la rahsia ;)

AcanCapik on April 1, 2010 at 2:25 PM said...

tuhan lebih tahu apa yg terbaik untuk hamba-Nya. =)

misslavenderaida on April 1, 2010 at 2:42 PM said...

pernah gak teringin nk buat..
tp...buatnya dpt boy yg aida xska...hehehhehe...

btw..blum msa utk aida buat kot...
bak kta k'long aida..terimala lelaki yg sygkn kita..bkn hy kita yg sygkn dia...=))
^_^

KEMBARA KERTAS KOSONG on April 1, 2010 at 4:20 PM said...

betol2...setuju sangat3x...

isthikarah tula tanda kita betul2 yakin dengan kehendak PENCIPTA KITA...DIA lebih TAHU apa yang kita tak tahu...

jadi isthikarahlah kunci untuk mengetahui masa depan...agar dapat kekuatan untuk teruskan sesuatu...

tapi sypun tak buat lagi....bile ek???


takut mak lampir plak yang kuar dlm mimpi...
seram pulok...

HonEyBuNNy on April 1, 2010 at 8:58 PM said...

erm..ila pn xpernah wat...xberani la....tp ramai dah yg surh wat...erm...dalam delima cm yaya gak nak buat ke x...ahhahha...berserah n redha ja..hahha

violetless on April 2, 2010 at 4:51 AM said...

aisha: memang tak berani gila nak buat..tak tau napa..sebab tak sedia lagi kot nak tengok sapa jodoh..hahah..muda g..

monica: tula pasal..gila malu akak tanya sapa bagi itu ini..sapa dak tu..macam2..malu gilaaa..

kak syasya: hahahah..malu kan?aisehmen..da la bca senyap2..ceh..hahah..

akak sy suh buat istikharah sebab nak mintak ati saya jauh dari ex dan dan harapkan dia lagi..redhakan dia pegi..bukan nak tau jodoh...tapi belum masanya lagi..haha

encik mimpi: hopefully..hahah..sekarang pon da ensem gilaaa..hahaha..

asna: mana ada nak kawen da..lambat lagi nak kawen..hahaa..blja pon lom abes lagik..heheh

acan: yup..definitely!

aida: apa yang kaklong awak cakap tu betul sebab kita ni mana leh pasang banyak2 sebab nanti eventually we will end up dengan sorang laki je yang kita kena sayang sampai bila2..aminn...lain la laki..leh pasang2..hahah..janganla menda ni jadik kat kite suma.

ketas kosong: aik?apa petanda kalo mak lampir yang kua?hahahah..

ila: tak berani lor nak buat..apa kena ntah..hahah

aken_surf on April 30, 2010 at 7:34 PM said...

berani ke wt...sekali yg ko nmpak muke aku cmne...hahaha

 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010