laki kalo takde rupa ada je orang nak..kalo pompuan???


tersentap mata aku pandang ayat ni masa kawan aku post kat fesbuk..gila aah tapi memang betul apa yang dia tulis tu..betul la kan kalo laki takdak rupa ada ja orang nak..ini realiti bukan main2..aku tau ramai yang akan argue tapi apa yang kawan aku tulis is the truth wat she saw now..aku mula2 nak argue gak tapi apa yang dia tulis tu betul..kalo pompuan yang biasa2 ada ke orang nak pandang?contoh terdekat: aku sendiri..

aku tak tau napa ayat ni dia tulis..nak cakap dia tak lawa,dia lawa oo..hotstuff tu weh..korang takle kaco ye sebab da ada yang punya..maybe dia ada tengok kat mana2 kot n then dats y la dia post status dia camtu..tapi bagi aku la..

pendapat aku la..laki sekarang tadak rupa pon ramai ja jadik playboy. kalo pompuan yang biasa2 ada?sory to say ni la orang zaman sekarang ye..aku penah dengar laki yang mengutuk pompuan cakap itu ini..bercakap tentang kekurangan orang memang best tapi sedarla cik-cik abang sekalian yang korang tu takde la hebat mana ye nak cari pompuan yang cantik2 je..nak cari pompuan yang cantik dan baik tapi kena tengok diri sendiri jugak ye..oh jangan la terasa plak kalo tak buat..

aku nak cakap banyak lagi tapi aku takut kalo aku tulis apa yang aku nak aku akan kena serang la apa la..tapi apa yang aku nak tulis pada pendapat aku..blog aku bukan cita pasal aku nya life yang takde la best mana pon..cuma nak kongsi je pon..mana tau nak suruh cucunda aku baca masa aku da tua nanti..hahah.."tok ampa dulu tulis blog best gila!"..hahahah...gila rock kalo aku jadik nenek yang vougeh! (vougeh tau bukan togeh!aku tak makan togeh)huhu.

kepada yang mencari pasangan la kan..bukan muka je korang kena tengok..ati budi pon tengok..ati budi ye bukan ati body..amboi body je ampa tengok ye...apa body yang solid ja ampa tengok?tengok la lama2 ketumbit n dosa pon dapat..padan muka..hahahahaha..apsal aku gelak padahal tak lawak pon?oh itu rahasia..huhu..hanya aku dan tuhan je tau..(macam penah dengar ayat ni tapi ....weh!aku pinjam ayat ko)

jangan memilih rupa tapi pilih ati..apa yang ada dalam ati tu yang tentukan buruk baik seseorang..ingat tuh...muka cantik but ati busuk macam kambing tak penah kena ayaq takleh gak..tak lawa..n laki pulak yang ensem tu ingt baik ke?nanti aku nak tulis pasal moneyboy la..kalo aku rajin..sindrom malas nak update blog da mai pulak dah..masalah2..huhuhu..

oh lupa...sila ingat ayat ni sampai bila2..

laki yang baik untuk perempuan yang baik dan laki yang jahat untuk perempuan yang jahat..

so tengok diri sendiri bila mencari pasangan...cukup baik ke aku nak dapat orang yang baik camtu?jadik ubah la diri kalo nak dapat orang yang baik..dan aku sedang nak berubah dan aku sedaq weh aku takdak rupa..rupa tadak tapi ati ada..rupa da takle nak buat pelastik surgery (harammm wehhh) so ati jela yang leh diubah..haaaaa...tenung2kan dan selamat memuhasabah diri..kemain guna ayat muhasabah..hahah..

lagi satu aku tak baik pon nak tegoq sapa2..seyes takk..aku sedar suma tu..teguran yang korang nak bagi aku sedia terima..dan entry ni bukan nak tujukan kat sapa2 yang aku kenal...jangan la nak terasa kalo tak buat..kalo buat tu terasa la..hahah...ok bai...

p/s: berura2 nak tuka no talipon..huh!

16 comments:

Mr Rulez on March 30, 2010 at 3:56 PM said...

uit..2 dlu boleh lar..skrg laki pn dah xpndg rupa..yg pnting kserasian dan bkerjaya..itu ag penting tau...;)
pcayalar...
rupa paras tak xd nilai klu dibandingkan ngn akhlak pmpn itu..

sasha* on March 30, 2010 at 3:59 PM said...

i kdg2 jahat gak mcm nmpk laki tak hensem dgn pmpuan lawa i ckp mesti laki tu kaya haha jahat.tp for me cinta tak memandang paras rupa la.yg penting ikhlas :)

Azizul Luqman on March 30, 2010 at 4:00 PM said...

hohh.,
skrg ni xde mase nak usha pompuan...
bz dgn study., nk smbg study.., study ni..., study tu... blablabla...

hahaha...
jgn marah ye kak...
:)

zella y on March 30, 2010 at 4:00 PM said...

dulu time xmatang lg mmg la asyik pandang rupa je... tp bila dh matang ni,rupa paras tu blakang crita..yg penting jujur n ikhlas...

saya_arief on March 30, 2010 at 4:45 PM said...

stuju ngan Azizul Luqman..
stdy nombo 1...haha.

monica on March 30, 2010 at 4:46 PM said...

pompuan yg comel mcm cik blog ini khas utk laki yg comel jgk..^^

asna cute on March 30, 2010 at 5:27 PM said...

xpe.. ada lelaki yg tak pandag pada rupa paras seorg wanita tue ;) percaya la..

Ery Farieha on March 30, 2010 at 5:49 PM said...

hah btol!
ahahaha.
laki sng je jumpe yg player wlopon muke cm ape2 je *opsss terkasar lak*

haiishh bile nak ade bf ni?

=P

violetless on March 30, 2010 at 6:35 PM said...

mr rulez: yeke??tengok jugak kat orang tu..tak suma pikir camtu lorh..ada yang dok berkepit dengan pompuan2 hotstuff ja tapi bila nak kawen kemain nak yang baik2 tudung2 labuh..kan?kan?

but akhlak harus penting..pelik gak kan?

sasha: akak, tu hobi masa lapang masa zaman dolu2..hahahah...

azizul loqman: den meragui kenyataan ko tu dek..adek ke?hahah...

kak zella: ye betulllll...ati lagi penting...rupa kurang penting tapi ke2 penting..haha

arief: lagi satu yang bg kenyataan meragui..hahah..

monica: *blushing*hahahahahah...blog ni mmg comel..tak macam tuan dia..

asna: nak tungguuuu....if ada,,adala kan?

ery: tau takpe..nak tulis tapi tak sampai ati lak..hahahahha...

sama la kita..bila nak ada bf ni..

aNiSa hANg tUaH on March 31, 2010 at 2:07 AM said...

vi..
aku pon sentap jgk bace ayat tu
hee
tp,realitinya mcm tu laaa

manusie mmg suka memilih
tapi
tade yg perfect pd manusia

✿Lovillea✿ on March 31, 2010 at 8:09 AM said...

erm erm erm btl3.. laki sng j dpt ayat power...
hehehhehe
tp ape di pandang pd rupa..
cintailah dia dgn seadanya...
kdg2 tgk mamat encem gilew tp awex sederhana..
yg ade tu muke mamat mcm tembok pecah tp ade ht nak awek cun melecun...
tp tu r..
smua org pndg kecntikan pd sudut yg berbeza..

nur 'adli azhari on March 31, 2010 at 12:01 PM said...

vry2 great entry..

KEMBARA KERTAS KOSONG on March 31, 2010 at 1:50 PM said...

apapun rupa kita...
kita tetap orang MALAYSIA...

kan3x

???

AM SYA on March 31, 2010 at 5:15 PM said...

bukan sume laki mcm tu la yaya syg~~

tp cntek ni subjektif

ade org tgk kt lawa..ade org tgk kt xlawa..tpulang pd indvidu tu sendri..

tp cik abg akak ckp..

kalo nk cr gf/bini ke..

bknlah rupe yg mnjadi ukuran..

kalo harap muke lawa tp prngai huduh nk wtpe kn??

HonEyBuNNy on March 31, 2010 at 8:53 PM said...

btol2 kta kak sya tu...ati budi yg pentg..lau da rupa tp pgai cm hempeh xdak hati budi xguna gak..uhuhuuh..yg pentg pgai seseorg tu....ala setakat muka..mekap2 ckit lawa la..uhuhu...xla bg mata org tp lawa d mata dia n allah...

violetless on April 2, 2010 at 5:18 AM said...

nis: ada yang cakap tak memilih tapi rupa la yang ditengok dulu..kan?kan??

but kena ingat..nobody is perfect..

ad: thxz buat entry pomote aku..ahahah

ketas kosong: hahahaha..ye betul!!hahah

kak syasya: u so sweet...heheh..tapi ada kak yang tengok pompuan muka market je..reality nya tapi tak semua...ada gak laki yang tul2 baik..

ila: ye betul..pangai huduh muka yang lawa gila pon jadik huduh kan?kan?

 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010