dun make babies if u dun want them!


aiseh..sedih la ai pas tengok baby-baby comel kena buang camtu je..hurm..aku nak letak gambaq baby-baby yang kena buang dek maknya pun aku tak sampai ati nak letak..sedih la..takde ati perut ke maknya ni..hurm..kadang-kadang bukan dia nak buang anak dia tapi malu nak menjaga anak dia yang buat orang tu buang..aku rasa la..malu lagi penting dari nyawa..haih..

jarang aku tulis pasal benda2 donia dalam blog ni..tapi ntah rasa sedih tengok baby2 ni..da la..dun make babies if u dun want them! kawen la kalo tanak anak luar nikah..hurm..jadikan anak dalam nikah..kan ke best..aku tulis seolah-olah aku ni baik sangat kan?but the truth is aku tak baik sangat cuma aku sangat2 suka dengan baby..tengok anak-anak sedara aku buat aku rasa sayu je napa ada orang yang boleh buat sekejam mungkin kat baby..

napa orang yang nak anak sangat-sangat tak dapat?contohnya sepupu aku..diorang da lama kawen n da macam2 cara buat nak dapatkan anak tapi sampai sekarang tak dapat2..macam2 da diusahakan tapi rezeki maseh tak menyebelahi diorang..hurm..sian la aku..kalo ko tanak anak bagi la kat orang yang nak..kan?kan?

aku penah lawat rumah anak yatim yang dalamnya ada jugak ditempatkan pompuan yang terlanjur yang tengah preknen..muda-muda lagi suma..ada yang baru tingkatan 3..muka budak2 lagi dah ada baby..comel je baby diorang..comel sangat2..tapi kita yang tau anak ni anak lua nikah rasa sayu tambah2 kalo anak tu anak pompuan..hurm..aku takle la..aku rasa sedih sebab aku denga kawan aku ada yang da terlanjur n ada anak..tapi mujur dia kawen pastu..tapi tula anak tu tetap anak lua nikah..

ok da la..rasa lain bila tulis pasal ni..

p/s: balik penang minggu ni tengok anak sedara baru..abes la baby kena cium dengan den ni ha,..

8 comments:

monica on March 16, 2010 at 6:50 PM said...

tadi sy baca utusan borneo..ada baby kena buang lagi..cian dia..berkulit cerah lagi..dibalut dgn tuala n simpan dlm plastik..mak sy sempat lagi kata..kalau dia jumpa baby yg dbuang confirm dia ambek jadi anak angkat..:)

violetless on March 16, 2010 at 6:55 PM said...

monica: i was thinking like dat too..sy rela jaga anak tu kalo dia tanak..sedih kan?

alonthegreat on March 16, 2010 at 7:34 PM said...

tumpang gi penang sekali leh..

violetless on March 16, 2010 at 8:41 PM said...

alon: takleh!hahahah...

aduka on March 16, 2010 at 9:12 PM said...

mrh pn xle nk bt ape.. sedih pn xle nk bt pe.. sex bebas ni satu penyakit.. dah buat skali, akan mahu lagi.. so.. x heran la gejala buang bayi ni makin meningkat.. nk salahkn sape?

sebelas on March 16, 2010 at 9:33 PM said...

bagi kat saye je ler baby tue kalo xnak..biar saya bela! hehehe

AcanCapik on March 16, 2010 at 10:08 PM said...

cari lah lelaki yang bertanggungjawab cam aku. huhu...

tapi tu la, diorang ni, dah kembali ke zaman jahiliyyah pulak main buang2 bayi ni. tanda akhir zaman, sama2 la kita ambil iktibar dan pengajaran... peace... =)

violetless on March 16, 2010 at 11:39 PM said...

aduka: yup..betul..skali buat mesti ketagih..dats y Allah suh kawen n make babies dgn cara halal..

salahkan diri sendiri la jwabnya..

sebelas: sy pon nak..tak sampai ati dibuang2..

acancapik: aik?promote diri sendiri nmpak.hahah..

yup..kita da di akhir zaman upanya..haish..

 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010