air vs pakwe vs adik..


sekarang tgh berkumandang dengan kuatnya kat bawah lagu "two is better than one"..adoi syahdu tau lagu tuh...n skali lagi air takde..semalam aku g mandi kat masjid..punya tawadduk p mandi kat masjid..huhuh..tu pon naseb baik ada orang nak bawak..takle cakap kat sini..nnt ada ja budak2 kelas gosip..hahah...

malas nya la aku nak pikir pasal air nih..asik2 masalah air..aku da nekad malam ni kalo takda air gak aku nak p merempat shah alam..g umah kawan aku..da la ura2 cakap seminggu takdak air..gila tak macho g kelas tak mandi seminggu..mandi takpe g..ni yang benda2 yang patut dibunag camno?tak ke gila aku nnt??adoi SYABAS, tolongla buat keja dengan syabas sket..


ok malas nak merepek2 pasal air..berbalik kepada tajuk besar la ey..tekanan sebab takde pakwe..aku tak tertekan pon..seyes tak tertekan..aku juz enjoying my life dengan kawan2..sangat2 syiok oo..tula macam aku cakap la kadang2 best,kadang2 sunyi.. kawan aku muda setahun dari aku terpaksa jumpa kaunselor tiap2 minggu semata2 nak cita masalah dia yang tak penah berpakwe..

aku rasa dia sangat2 tertekan kot dengan orang sekeliling dia yang mostly ada pakwe n dia takde..dia rasa tak syiok la n nak la jugak..aku da nasehat tapi tak jalan la..hmm..yala aku pon takdak pakwe gak weh..boleh ja idup walaupon dulu aku lagi sket nak gila..huhuhu..aku rasa love is something that can make u fly but sometimes it can make u hurt till u cant get up..tu apa yang aku pikir la..aku paham perasaan dia nak rasa macam mana bercinta..tapi jangan paksa diri sampai nak pakwe sangat n tangkap muat ja..jangan weh!tak suma laki baik..pilih betul2..

aku kadang2 malas nak dengar masalah dia yang tertekan dengan status diri yang tak berpakwe..tapi disebabkan dia anggap aku kakak, aku dengar je n da macam2 nasehat aku bagi tapi tetap tak jalan..hmm, maybe dia tak jumpa someone that really suits her..u will find ur mr. right dear..juz wait..

n finally dia cakap dia jeles dengan aku..aku rasa sapa2 pon tak patut jeles dengan aku nya situation..juz enjoying life wif ur fren n u will find ur happiness..yup,aku ngaku buat masa ni aku ada ja orang yang aku nak mintak tolong..ada ja orang yang take care aku..tapi aku tak sedia n lagi skali aku tolak dengan sikap yang aku rasa " wat the heck ko buat orang baik camtu"..ha lebih kurang la..aku tak sedia n aku takmo masuk lagi..its really hurt...really hurt...aku takmo nanges lagi tuk laki..cukupla..

kalo aku asik letak gmba aku korang muntah tak??hahahah...

ok obviously ni bukan aku..hahah..ni adik aku..aku rindu la kat dia..kalo aku balik n dia ada memang aku paksa dia dukung aku..ala, macam cita korea ke jepun ke yang suka angkat kat blakang tu..adik aku kurus2 pon larat angkat aku yang "ringan sangat" ni..heee..aku sayang ko la dik!!sebab tu kalo balik umah adik aku makin kurus sbb kena dukung aku..hahaha..

aku nya post memang slalu carca marba..aku tau..haha..suma aku nak cita..bukan reti nak buat lain2 post tuk lain2 tajuk..korang tensen tak aa baca?kalo tensen cakap aku ye..

p/s: komfirm ptg ni tadak air, aku berambus g umah kawan aku kat shah alam!!

17 comments:

FaTiN on February 5, 2010 at 2:04 PM said...

kesian kawan yang xdek bf tu... rilek la an, aku pun single mingle. enjoy~
adakah kawan tu kekurangan kasih sayang?

*sori if soalan tu agak harsh*

violetless on February 5, 2010 at 2:08 PM said...

fatin: dia sunyi sbb dia anak tunggal..maybe sbb tu dia terdesak nak pakwe..n bila kenal laki rush dgt smpai laki takut nak kawan ngan dia..

mmg enjoy single ni..heee

Farhah Zaidah on February 5, 2010 at 2:16 PM said...

emm..sama la kat kolej frhah pun x dak air nih....dri smlm g...tension gla....tawaf 1 kolej cri air...bleh stimba pun rsa bsarnya rahmat tuhan...huhuhu..tpi x leh kareb nih...adoii...

violetless on February 5, 2010 at 2:23 PM said...

farhah: mmg satu kl+selangor takdak ayaq ka?tensen ouh..

aduka on February 5, 2010 at 5:03 PM said...

nak bersin!!!

Akif Mazlan on February 5, 2010 at 5:15 PM said...

alahai, kesian nya xde air,
jaga2 ketika kamu mecari air,
didalam kesibuka mencari air,
nnt ada terjumpa pakwe pulak,
hahahah

AM SYA on February 5, 2010 at 5:42 PM said...

kesian membe tu xpenah ade bf..tp isau gak kalo bler dier ade bf nnt dier jd tlalu obses lak..bahaye tuh~


akak dulu kt UUM xde air smgu..smpkn UUM tpakse umumkn ct darurat slame smgu..gler r!xde air mmg xleh nk idup r

violetless on February 5, 2010 at 6:09 PM said...

aduka: org mandi tau pagi2..subuh2 da kua cari air tangki..sekian..bersin tu sbb bau badan sendirik..ahakz..

akif mazlan: amboih...kalo la terjadik..hahahah...tak mungkin la jumpa togeh2 je tu...

am sya: tula..huhuhuh....

ni tak cuti pon..ujan ni boleh la bantai mndi ujan kak...

monica on February 5, 2010 at 6:57 PM said...

one is better than tu..hehehehe..ciannya..msh x da air..x da buat aduan ke??aduii..

Ery Farieha on February 5, 2010 at 10:09 PM said...

im a bit pelik jgk takde bf
coz ni 1st time xde bf n xde pengganti
hehh
tp lame2 oke jaa.
sbb rmai lg kwn yg xde bf.
ehehe

xaxa said...

eyh smpai s.alam g mencari air..kesian jer die..sabor eyh..=) umah mbr kat seksyen bape?

Ah Fatt on February 6, 2010 at 4:01 AM said...

bg tau member ko
kalau dia x pikir br pakwe tu datang
cubalah

AcanCapik on February 6, 2010 at 8:22 PM said...

jom kapel! haha...

ada bau sket la... mandi tak ni?

violetless on February 6, 2010 at 8:32 PM said...

monica: ada paip pecah kat mana ntah..tu yg takda air tuh..malas nak buat aduan..bukan dilayan pon..

ery: tula..tak de pengganti gak..but sekeliling suma org ada pakwe..

xaxa: lupa lak seksyen brapa tapi dekat dgn komuter shah alam tu la..

ah fatt:"akan digtau kat si dia..

acan capik: nak ajak sapa kapel?kawan den tu ke?ei!mandi ey..

HonEyBuNNy on February 6, 2010 at 10:00 PM said...

xdk air lagi??aiya....mmg tension kan...huuhu...yaya...single itu lebih baik...ihiihi...seriously kdg2 ila rindu zaman single ila..;-)

syaira on February 7, 2010 at 2:44 PM said...

krisis biasa kt skola,,,lau dulu cikgu sy citer dia wat kijer jahat mndi guner air suling makmal skolah

violetless on February 7, 2010 at 5:22 PM said...

honeybunny: hahah..da ada air da..lega..

kadang2 tak best single..

syaira: air suling??gila aa mandi air suling...

 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010