rela kah anda rentung??


bila ntah aku nya kolej buat latihan kebakaran..memang aku malas tulla nak turun..yala buat kul 2,3 pagi kan..tengah mamai time tu..dengan pakai baju tidoq lagi..takkan nak turun pakai baju tido yang seksi meksi tu..mau meleleh ayaq liuq abang-abang bomba yang genteng2 tu..hahahha..disebabkan aku da diinform awal-awal,aku tidoq sambil pakai tudung tu..(ok aku tipu,aku pakai baju sopan la)..kalo pakai baju kelawar kira sopan dak weh?

pastu aku sorang2 lak dalam bilik sebab kawan aku sorang balik kampung,sorang lagi kua...aku memang malas ila nak turun..takkan ngan muka sememeh nak turun..tak macho aa kan cik epal kan?korang tau dia punya loceng mak ai punya la bising+memekakkan tinga aku nih...aku memang nak sambung tidoq ja..tapi sebabkan aku ada kesedaran sivik yang tinggi tahap klcc, aku pon bangun la dengan sopannya nak turun..jalan pon lemah lembut weh..kalo terbakar tul2 mmg rambut aku kena baham api la..huhuh..

pastu abang-abang bomba tunjuk aa cara nak padamkan api..ayat depa guna double meaning la weh yang leh dak laki tersipu2 malu..aku pon malu jugak dok depan tu(aku dok depan skali uu)tapi masa tu aku tidoq tersengguk2..cam berteleku aa..punya suci muka aku masa tu..(sila percaya)

pastu semalam berbunyi lagi la..pagi lak tu dalam kul 8 sebab ada orang buat fogging(sembuq asap bagi nyamuk mampus tuu)..sampai sekarang la dia bunyi..tapi sekarang ni tersekat2 macam aku terlekat tulang ayam aritu(ngeri woo terlekat tulang ayam arituuu..tak tipu..betul2 ni)

so aku terpikir, cmna la kan kalo tu tul2 terbakar n aku ingat tu latihan je...mau rentung aku dalam bilik aku yang atas kayangan ni..gila tinggi aku nya bilik.da la takdak lif..takkan aku nak terjun kot..takpe2,aku ensem..leh tidoq ngan aman..hahaha.

p/s:dulu2 korang beria ke turun masa latihan kebakaran?

9 comments:

~Am Sya~ on November 6, 2009 at 4:05 PM said...

hahaha~~

seb bek dh diberitau...

jgn jd mcm sorg membe ni..

dier dhla pkai tdung laboh...

pastu mlm tu dier ingat betol2 ade kbakaran...

dier pon trun ngn sua penek dan free hair!!

sadis kn??ksian kt dia...hoho~~





^SyASyA^

violetless on November 6, 2009 at 4:20 PM said...

tula...sian gile aa....

sama aa cam sem lepas..ada sorg membe ni pakai tudung labuh..skali kena trun dengan abg2 bomba naik blok pompuan...dengan kain batik nak terlondeh suma turun...gile tulla..hahahahah..saja ja,

Cik Cookie on November 6, 2009 at 7:10 PM said...

tingat masa latihan bakar2 nih ms zaman U dolo2.
Cik cookie bantai tido ngn kwn smpi xhingat dunia.

Farhah Zaidah on November 6, 2009 at 7:44 PM said...

hehe...blok frhah pun ada wat gak bru2 ni..sblum cuti stdy week rsanya..x ingt dah...skali ada yg muntah2 lak time 2...

Farhah Zaidah on November 6, 2009 at 7:46 PM said...

hehe...blok frhah pun ada wat gak bru2 ni..sblum cuti stdy week rsanya..x ingt dah...skali ada yg muntah2 lak time 2...

Jijahh @ f.k on November 6, 2009 at 8:29 PM said...

dulu jijah study di Pahang .. soo satu ari tampa di rancang .. bunyi la siren di tengah malam .. jijah lak tengah study .. ada yg ramai dah tido .. musim exam la katakan .. sooo semua bebudak ni lari laaa kebawah .. memang saspen sbb nye ada asap berkepul kepul ... soo bila semua dah sampai di tapak berkumpul nye .. sekali nengok abg bombaa ada atas bumbung sambil tersengih sengih daaa ... hangin semua ... kalo yer pun nak buat latihan ... jgn laa minggu exam .. tak ke hampeh tuuu

violetless on November 6, 2009 at 10:23 PM said...

cik cookie: akak ni slamber je...mn tau tul2 tak ke rentung?

cik farhah zaidah: asal lak sampai muntah?sbb abg bmba ngorat ke?hahaha

jijah@f.k: akak jijah...latihan depa bukan kira masa..hahaga

cathenclox on November 6, 2009 at 10:24 PM said...

sebbek kolej aku xde wat latihan gini ag..hahahaha

violetless on November 6, 2009 at 11:12 PM said...

nnt malam dia bt aa...ko mana tau..

 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010