salahkah "aku"?


salahkah kalo guna "aku" weh tulis dalam blog ni??kan ke blog ni cm diari...kan ke sukati kita la nak tulis cmna...

aku da kena tegoq da ngn sorang mamat nih..dia ada jugak blog..jangan la dia baca blog aku..blog dia lebih kepada nasyid..penggiat nasyid aa mamat ni..ada album tapi tak penah tgk la plak kat pasaran..huhuhu..jgnla sapa2 tau mamat ni sapa..mau aku kena tembak nnti..

cmni..aku ada la ym ngn dia n dulu dia satu kolej ngan aku..sebelum aku masuk um ni...aku kan nak bermesra so aku guna la ganti nama "aku"..skali dia cakap cmni ngn aku "moga Allah membalas mulut celupar kamu itu"..eh aku cuma cakap "aku tak penah nampak dia kat kolej dulu" tu ja..skali kena cmtu..aku tnya aa napa..dia jawab sebab aku guna "aku" cakap ngn dia...adoila..

pasni aku nak guna i plak la ye..pasni saya guna saya la pulak tulis dalam blog nih...takle guna "aku" da...ye awak2 suma.saya terpaksa deh..huhuh

p/s:jangan arap saya nak chat dengan awk da..huhuhu(kata2 ditujukan tuk mamat tu) sila kelik sampai lenguh weh...aku kelik balik...jgn wisau weh...

10 comments:

Cik Sri on October 31, 2009 at 12:58 AM said...

violet
sabar la byk2..
dunia nie mcm2..
baik jgn layan org mcm itu..
sabar ok..

Jijahh @ f.k on October 31, 2009 at 1:21 AM said...

biar laa .. dah cara kita ... soo kalau dia tak leh terima .. nak buat cemana .. kecuali laa kalau perkataan "AKU" itu membawa makna yg tak elok pada orang n diri kita .. harus laa kite tukar ... (pendapat jijah je la)..ape pun .. jijah selalu gak guna perkataan tu ...

violetless on October 31, 2009 at 1:28 AM said...

cik sri: dunia ni mmg byk ragam manusia kan??kena saba banyak tulla...

jijahh@f.k: tula dia tu napa ntah..org ingt nak lebih rasa mesra dia leh plak cakap cmtu..sentap i tau jijah..

cathenclox on October 31, 2009 at 9:47 AM said...

hah? xleh ckp 'aku'?
sape dia tu ?
raja ke?
sultan ke?
perdana menteri ker?
ape? penyanyi nasyid aje?
penyanyi nasyid xleh ckp 'aku' ke?

hellooo!
awat yg penyanyi nasyid tu marah bebeno yer ckp 'aku' ni?
kalau la ckp 'aku' ni celupar, maknanya mak bapak dia pon celupar jugak la gamak nye..ye ar, mak bapak dia xkn berbahasa i u i u ngan org2 kat tmpt keje,membe2.. xkn la dia pon xpna ckp 'aku' ngan org len..

like,i sound silly when i speak malay.. dang!

Farhah Zaidah on October 31, 2009 at 2:01 PM said...

emm..len kali guna ana wa enta..hehe..wlaupun nma cik violet bukan ana..

~Am Sya~ on October 31, 2009 at 6:49 PM said...

ape salahnyer gune "aku"?

abah saya ckp...

kt berdoa dgn ALLAH pon gune "aku" kn?

tp terpulanglah...

yg pnting gune yg mane slesa..

kt kne jd diri sendri..

bkn org len kn?? ;)



^SyASyA^

suraya on November 1, 2009 at 1:23 PM said...

haha... dlm quran pn xckp x bole gne aku... be urself... i pn pki 'aku' dlm blog i...

violetless on November 1, 2009 at 1:33 PM said...

cathenclox: aku rasa selesa lagi kalo guna aku..senang aku nak luah pape...macamla dia jadik penyanyi nasyid tu leh bt dia besar diri sangat...

aku rasa ko pon tak kenal dia la weh..dia tu sangat2 la poyo..prasan femes..

farhah: tapi sy ngn kawan2 sy cakap "sy" jugak.huhuh

~Am Sya~: tula kan..apa hak dia ntah nak doakan sy dapat balasan daripada Allah sbb cakap "aku" tak logik oo..

suraya: kan lagi sennag kan gun a"aku" kan??nympah aa kat dia..

Cik Rara on November 2, 2009 at 12:46 AM said...

la..ap perlu die nk tgor cmtu? ak ko kn gnti nme dri gk..aishh,pyh bnar..juz b urself je k dear.. :D

violetless on November 2, 2009 at 3:29 AM said...

ye cik rara..tak suka aa ngn mamat poyo prasan femes..pdahal tak femes pon...

tapi tetap guna aku jugak..tak biasa la sy awak sy awak dalm blog nih..

 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010