seminggu berhari raya....


sila baca tajuk bak lagu senario tuh ye..huhuh..

aku gila punya malas nak update blog pas pulang dari kampong ke UM terchenta la sangat..cmna nak mula aa bercerita..aku kering idea n da ingat2 lupa da apa yang jadik..hikhik...sat aku perah otak aku bagi ingat balik no..

ari raya petama:
ari raya petama, aku bagun takdo la awal sangat pong..tapi sebabkan aku ni pemalas n aku amatla malas.brapa manyak malas da..aku p surau tuk semayang beraya paling last n kena la bersemayang bawah kemah atas jalan tar sambil ditutupi oleh tikar mengkuang yang da usang dan takda sejadah sbb lambat sangat.(sampai abis napas korang baca ek..)

tula lambat lagi p surau..kan da kena semayang atas jalan tar (bukan jalan Tunku Abdul Rahman ye).pas bersalam-salaman aku pon balik..naseb bek masa kat surau tuh aku tak jumpa dengan bakal-menantu-tak-jadik-pilihan-mak-aku tu..naseb bek...masa nak balik budak2 kecik n tak berapa nak kecik buat satu q panjang nak mengambik duit raya..huhu..aku pon rasa nak berbaris..kang kalo aku berbaris kang kena halau malu takdak muka ja nnti...

aku dok umah melayan tetamu yang mai kat umah aku..yang kebanyakkan budak2 yang mai mintak duit raya SAHAJA..dok depan pintu mintak duit raya tak mo masuk makan da..baguih tul dak2 zaman laaa ni...

aku p beraya umah kawan2 karibku..fiz n una..umah una aku tak masuk p..aku p umah dia sbb nak ambik dia naik keta p umah fiz saja..p umah dia makan nasik tomato yang sedap wooo...

pastu aku p umah sapa aa??aku da lupa plak..heee..aku merayau merata aritu..p umah kak pin..yang masa skolah drebar aku..merempit sama2..heee..memori oh memori..

raya kedua:
aku beraya umah mak2 sedara sebelah mak...p umah maklang aku dia sakit pulak...mak aku pujuk suh p hospital n then maklang aku termakan la pujuk mak aku..anak n menatu dia aku taktau la napa..buat pangai lak tanak balik..da balik duk jap je nak balik.apa kena ntah..tak paham aku..

aku mengoffer diri aku p ngantor mak lang aku p spital..cek punya cek takdak sakit apa pun..doktor cakap maklang aku ikut emosi tanak makan suma..tu yang badan sakit tuh..takdak energy..aku sangatla rapat dengan mak sedara sebelah mak aku ni sebab depa slalu puji aku santeekkk..hahaha..pasan gila babun la aku nih..waakakaaka..jangan layan peliss...

raya ketiga:
aku tak tau aku btpa arini...ahahaha..lupa ingatan gila la aku nih..aku rasa aku dok umah makan mee kuah...

raya keempat:
ha...masa arini aku ingat sesangat..skolah lama @ sekolah menengah aku ada bt open school..ala2 open house la jugak..suma2 bekas pelajar mai jumpa2 kat skolah..masa aku sampai,aku tgk yg mai semua yang ada anak dara da..sebaya ngn kitorang lak anak depa tuh..malu aku nak masuk...las2 aku tepon kawan aku n then dia pon ada jugak..

aduss rindu tul kawan2 lama aku yang aku ari2 gaduh n besuka duka bersama-sama..ayat....perh...sorang lagi kawan aku da nak g india buat medic...sorang lagi da balik malaysia da..blaja kat indon n then sambung sini plak..ada yang da keja..aku ja gigih lagi belajaq..huhuh...

masa balik leh plak aku ditunjukki jari tgh oleh mamat india yang nek moto masa aku tgh drive..mengong tul..lampu isyarat da merah dia lalu pasaipa...nak angkat2 jari tunjuk kat aku lak...eeee..

raya kelima:
aku g umah sedara mara sebelah abah pulak...pegi satu umah je pon....pastu aku temankan kawan aku p umah pakwenye..pakwe dia tu ada kembaq..harusla aku tahan tinga dengar kutukan yang tak membina langsung daripada si kembaq yang katik tuh...geram aku masa nih..

dia leh kutuk badan aku n keta bapak aku depan mak dia...adoi sangat berapi tinga aku dengaq..sukati aku la bawak keta abah aku yanag lama tuh...lama pon still leh jalan tau..huh!naseb bek mak dia back up aku..yang tak besh plak, mak dia ingat aku ni makwe anak dia yang katik lagi bermulut lancang tuh...waaa!!aku tak hingin!!

tapi ati aku sejuk sat pas dengar dia cakap "weh!badan hang da kecut la..(kecut tuh kurus sket la)heeee bestnya...senang ja nak bt aku sejuk kan??hahah...

raya keenam:
aku bersiap sedia nak p umah tok kakak-kakak aku...kakak-kakak aku lain mak n mak dia da meninggal.mak aku mak tiri diorang la..tapi kitorang baik je..takde nak gaduh2 n mak aku pun tak pilih kasih.kalo kakak aku buat silap tego jela..takde aksi pukul memukul ye...tu mak tiri zaman tok kaduk ye...

tok kakak aku da lumpuh n kakak aku jaga sat sbb dia lum dapat keja lagi..da dapat keja dia kembali menginap umah aku@ umah family aku..n tok akan dihantar balik ke umah mak su..

malam pulak jiran aku buat open house..gile nya banyak aku melantak...aku sangat suka laksa yang pekat gile kuahnye..aku tambah..sampai 2 mangkuk aku telan..tu tak masuk sate,rojak,nasik impit lagi tuh..mau kembung perut aku...waaa..badan aku naik la pasni..

raya ketujuh:
aku da nak balik kl da..waaa!!!..korang nak tau aku da beli tiket balik kl petang sabtu tu...kul 6 bas aku..tapi aku sangat la lucky sbb ada orang datang jemput aku dari k.l dtg penang n then balik k.l balik..waaa..so tacing....sapa orang tu??bia la aku rahsiakan dulu ey...

mak aku bekalkan aku punya la banyak bekal..huhuh..tapi aku yang masak..mak aku bt kuah kacang je..heheh..pandai tak aku masak??heheh...

da sampai UM bilik aku kena rompak@samun n ada pendatang asing yang dduk bilik aku..tak lain tak bukan!!! monyet si perampok!n cik ti yang somey bak mikey mouse...da tutup tingkap pon dia leh bukak..eeee..geram betoi...abis ubat2 kawan aku dia makan..hahaha..pening la hang monyet n cik ti...

raya kelapan:
aku kat UM da..ngn kawan sebilik aku yang sampai kul 4 pagi semalam...tido,baca blog korang..n ada yang aku tinggalkan komen ada yang tak...

p/s:-tula aku seminggu lebih berhari raya..heee...badan aku da naik ngn mendadaknya..kaw
an aku tego aku bulat tapi RAMPING..nak jugak tekankan RAMPING tu ye..hahah
-entry ni takde picture sbb aku malas tangkap gambo masa kat umah.kawan aku ja banyak tangkap gmbo aku..hahahah

6 comments:

Fyda Abd Rahman on September 28, 2009 at 2:46 AM said...

ya ALLAH.panjang betul entry nie.
smpai ari raya ke8 dia bercerita.
x penat ker menaip?
hehe ;)

violetless on September 28, 2009 at 3:20 AM said...

hahahah..menaip dari kul 8 td lagi fyda...hahah..sampai kul 1 baru publish..wahahaha...

Cik Sri on September 28, 2009 at 7:40 AM said...

huhu
raya sakan na?
sri sempat raye kat uma sedara mara jerk..
hehe

Cik Sri on September 28, 2009 at 7:40 AM said...
This comment has been removed by the author.
atiQah adNan on September 28, 2009 at 8:13 AM said...

waa.. ringkas je hari raye violet kan.. heheh sabar jelaa macam-macam orang ade diceritakan disini.. hee~
btw mOod raya masih ade lagi ni.. maklumlah sebulan kan.. bestnye kalau dapat cuti sebulan ye x..?

violetless on September 28, 2009 at 1:42 PM said...

cik sri: sakan ka tuh??heee..tu tak sakan lagik sbb baju raya 2 lai ja..malu la nak pakai baju yang 2 lai tu ulang2..hahaha

atiqah adnan:heeee...bestnye la akak kalo leh um bg cuti sebulan...gile best tuh...umah akak yang kat melak pon sy g..huhu

 

mereng sebelah kepala ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Be Purple by : Luth Textile (dot) com
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado) 17 March 2010